wtorek, 23 kwietnia 2019

Janusz Kupis o mnie

...
 
...dorosła sowa pójdźka...

Kilka słów o mojej osobie
Nazywam się Janusz Kupis. Mam 49 lat (rocznik 1970) i wyższe, magisterskie wykształcenie (zrealizowane w Lublinie). Były to zakończone w 1997 roku studia z zakresu ochrony środowiska z elementami humanistyki, w tym filozofii przyrody i filozofii ogólnej (praca magisterska – ekologia puszczyka w Białowieskim PN). Wcześniej ukończyłem IV L.O. im. Tytusa Chałubińskiego w Radomiu (1989). Przez ponad 7 lat (od 1999 roku), pracowałem w instytucie naukowym IMUZ (obecnie ITP), Falenty (Warszawa) z oddelegowaniem w Kotlinę Biebrzańską do Zakładu Doświadczalnego tego Instytutu w Biebrzy pod Grajewem. Byłem tam zatrudniony w charakterze naukowca - ornitologa. Współpracowałem wówczas z WWF w osobie dra Przemysława Nawrockiego („Biebrza Project Office”) i Towarzystwem Biebrzańskim.  I tu uczestniczyłem np. w projektach ornitologicznych w Biebrzańskim PN, w temacie – wpływ koszenia na ptaki łąki turzycowej: powierzchnie badawcze przy Grobli Honczarowskiej: „Batalionowa” i „Mozaika”. Po roku 2007  kooperowałem z firmą turystyczną Biebrza Eco-Travel Katarzyna Ramotowska prowadząc program „wypraw na sowy” w Biebrzańskim Parku Narodowym. Współpracowałem (i współpracuję) także z „Zielonym Mazowszem” w Warszawie oraz pracowałem przy projektach ornitologicznych na zlecenie i nie tylko ornitologicznych, także innych np. zbierałem dane o wilkach w wyżej wymienionym rejonie Kotliny Biebrzańskiej dla Instytutu Badań Ssaków PAN w Białowieży, a także prowadziłem działalność pisarską. Moje opowiadania, głównie o ptakach, publikowały periodyki „Poznajmy Las” i „Przyroda Polska”. Od początku 2008 roku datuje się także moja intensywna obecność w Internecie (wówczas były to: dziennik (blog) serwisu przyrodniczego „endoors” endoors i strona z opowiadaniami - „enstories” enstories  ). Działalność tą prowadzę po dziś dzień oczywiście. Szczególnie jednak polecam mój autorski blog filozoficzno - literacki "ecback" - ecback  !! Dobrym przybliżeniem mojego, pisarskiego potencjału jest także strona z opowiadaniami beletrystycznymi o adresie: praxis  , a także poetyckie różności "wokół Natury" i nie tylko!: patrz np. strona "enpoetry" o adresie  enpoetry   !! :) czy inne wiersze - blog "chceshe" - chceshe ... Od 2012 roku mieszkam ponownie w rodzinnych stronach, w mieście Zwoleń k. Radomia na S Mazowszu. Warto dodać, że ostatnio poszerzyłem swoją profesjonalną ofertę o program wypraw głównie na ptaki i tropienia po śniegu na razie zwłaszcza w okolicy miasta Zwoleń na S Mazowszu (trasa Puławy – Radom). Lokalizacja to przede wszystkim rezerwaty przyrody w Puszczy Kozienickiej i rzeka Zwolenka. Oba tereny to Obszary Natura 2000 – Dyrektywa Ptasia, a drugi – Siedliskowa. A także w okolicach Czarnolasu (współpraca z Muzeum im. Jana Kochanowskiego).  Program tych profesjonalnych wypraw jest dostępny na stronach: „wyprawy endoors” : wyprawy endoors i  „wyprawy Czarnolas” : wyprawy Czarnolas   . Gorąco zachęcam do udziału w tych wycieczkach  wg klucza i inspiracji dziennika „endoors” i „enstories” – zapraszam na te strony, i na łamy wymienionych serwisów raz jeszcze, byście Państwo poznali zakres moich kompetencji i możliwości jako przyrodnika oraz  przewodnika. A także potencjał przyrodniczy i wynikające z mich kompetencji możliwości bliższych i dalszych okolic miasta Zwoleń. Może warto na koniec dodać, że moją pasją są obserwacje dzikich ptaków, zwłaszcza drapieżnych (szponiastych) i sów. W tym pierwszym przypadku są to sztandarowe gatunki S Mazowsza – jastrząb i krogulec, a także dzierzby gąsiorek i srokosz, a w drugim sowy puszczyk, pójdźka, płomykówka i uszatka oraz puchacz. Ogólnie znam się świetnie na ptakach i ich odgłosach, a moją pasją jest ekologia, w tym ekologia behawioralna i etologia (nauka o zachowaniu się) zwierząt, w czym specjalizuję się od połowy lat 80-tych XX w., odkąd także datują się moje zainteresowania ornitologią. Od roku 1987 ściśle także współpracuję z IBS PAN w Białowieży i organizacjami ornitologicznymi oraz przyrodniczymi w Polsce. Od lat także prowadzę tropienia po śniegu i pasjonuję się płazami oraz gadami Polski. Jestem zatem po części naukowcem - ornitologiem, to znów filozofem i pisarzem, a także popularyzatorem wyżej wymienionej tematyki i przewodnikiem w przyrodniczej turystyce. Realizuję również różnorodne badania naukowe nie tylko ornitologiczne, ale też siedliskowe, herpetologiczne (płazy, gady) czy teriologiczne (dzikie ssaki) np. ekspertyzy, ale także profesjonalne szkolenia z tego zakresu, wg oferty mojej firmy "seeneco Janusz Kupis" - patrz: seeneco !! W kolejnym wpisie (oferta cd.), znajduje się wykaz moich najważniejszych publikacji, głównie naukowych. Kończąc dodam może, że jestem stanu wolnego. Mam trójkę dzieci (córka Adrianna (17 lat), i synowie: Marcin (15) i Paweł (7).  Zapraszam na łamy moich serwisów w Internecie (i proszę o ich polecanie!), i do całej mojej ściśle profesjonalnej oferty!
Janusz Kupis
p.s.
Dodam może, że od pewnego czasu prowadzę także moją firmę consultingowo - instruktażową! :) Jej prezentacja oraz tej bogatej oferty pomocowej znajduje się na stroniel:  seeneco  !! :) Serdecznie zapraszam do współpracy! :)
...
...MAPA - Główny obszar działania dla mojej strony "endoors" / Janusz Kupis...
...
...
...

 
...dolina rzeki Zwolenki (Natura 2000)...
 
...zdjęcie puszczyka autorstwa Artura Tabora...

(c) Janusz Kupis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz